dinsdag 11 februari 2014

S.H.O.E.S. in de Kunsthal Rotterdam

Sinds vorige week, 1 februari, is de Kunsthal weer geopend na een kleine verbouwing. Na Jean Paul Gaultier vorig jaar was het natuurlijk een enorme uitdaging weer met een spraakmakende tentoonstelling te komen. Wat er moest komen vroeg de Kunsthal aan het publiek; en het werd: S.H.O.E.S. De afkorting S.H.O.E.S. staat dan ook voor Sexy Heels or Easy Sandals. Kortom: Over hoge hakken en echte liefde. Samen met vriendlief, die als net afgestudeerd podoloog natuurlijk ook best geïnteresseerd is in schoeisel vertrokken we naar Rotterdam.
Ik was vooral erg benieuwd of de tentoonstelling net zo'n spektakel zou zijn als Gaultier. Hoewel me dat bij schoenen toch wat ingewikkelder leek. Maar doordat juist de 'Hal' verschillende kleinere ruimten waren gecreëerd en er ook een projectie van Conny Jansen danst werd afgespeeld werd het toch een heel mooi geheel. En natuurlijk waren er wat pareltjes te zien. Toppers waren natuurlijk de Manolo Blahnik en Christian Louboutins maar wat mij betreft ook die van Victor en Rolf en vele andere jonge Dutch designers. Erg grappig vond ik ook de Bananen schoen en het 'Hondje'. Er waren ook échte kunstwerkjes waar je niet eens op kan lopen! Jammer vond ik het wel dat je met een groot papier ter grootte van een krant moest ontdekken welk nummertje bij welke schoen hoorde.
S.H.O.E.S. is te zien tot en met 11 mei 2014. P.s. ik heb nog een leuke tip voor je :)  

    




 



 

 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten